the last one - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tosca en Anniek - WaarBenJij.nu the last one - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tosca en Anniek - WaarBenJij.nu

the last one

Door: Tos en Niek

Blijf op de hoogte en volg Tosca en Anniek

21 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Sawasdeeka,

We zullen jullie voor de laatste keer verblijden met een blog vanuit het verre Azie en dan kunnen jullie vanaf morgen in real life van ons genieten.

Vier dagen geleden namen we de nachttrein naar Bangkok en zo kwamen we na een ijskoude treinreis vanwege de airco vroeg in de ochtend aan. Na een powernapje in ons heerlijke laatste hotel gingen we op naar de weekend market, de grootste markt van de wereld. Een fantastische markt met super veel leuke kleding, spullen etc. In de avond hebben we niet veel meer ondernomen, omdat Niek nog steeds in de herstellende fase was.

De dag daarop zijn we weer eens lekker wat cultuur gaan snuiven. We zijn naar Grand Palace gegaan, waar er een explosie van decoratie te zien was. Vervolgens zijn we naar Wat Pho gegaan en hebben we de immens grote liggende buddha bewonderd. In de middag hebben we ons even opgeladen van de velen voetstappen van die dag met een lekkere lunch. 's Avonds zijn we naar de Patpongmarkt gegaan, een erg leuke avondmarkt. In de loop van deze maanden zijn we bepaald goed geworden in afdingen. Op deze markt koste het afdingen toch wat meer moeite, maar wij gingen deze uitdaging natuurlijk niet uit de weg en zo hebben we een paar leuke dingen kunnen scoren. Daarnaast is Tos deze reis er achter gekomen dat ze een heel goed richtingsgevoel heeft. Toen de tuktukdriver niet meer wist hoe we thuis moesten komen, kon tos maar al te goed als TomTom functioneren en wees ze zo de weg naar huis in deze mega grote stad.

Op de ene laatste dag stond het wekkertje weer vroeg en hebben we een bezoekje gebracht aan de floating markt. Dit is een markt waarbij je met een bootje vaart langs allemaal kraampjes en alle verkopers willen je natuurlijk maar al te graag binnen halen. Het was erg geinig om dit mee te maken. Voor ons portie dagelijkse adrenaline zijn we met een enorme slang om onze nek op de foto gegaan. Eerlijk is eerlijk, we stonden wel een beetje te trillen op onze benen, maar we hebben het maar mooi gedaan.

In de avond zijn we gaan eten in Cabbages and Condoms, een sfeervol (ja ja) restaurant met allemaal condoms. Daarna zijn we naar Dan Sirocco gegaan, dit is de hoogste skybar van de wereld. In de lift op naar verdieping 64 begonnen onze oren dan ook wel te suizen. We zijn gaan genieten van een prachtige en indrukwekkende skyline met een lekkere cocktail. We leerden hier een leuke groep kennen, die als familie op reis was, en waarmee we een gezellige avond hebben gehad. Dit was de perfecte plek om een goede toost uit te brengen op deze fantastische reis.

We stonden onze ALLER laatste dag met een heel dubbel gevoel op. De ochtend begon dan ook met het inpakken van onze backpack voor de laatste keer en dit was nog een hele uitdaging. Vervolgens zijn we naar een groot winkelcentrum gegaan waar we de laatste dingen hebben gekocht en genoten hebben van sushi. De rest van de middag hebben we lekker door Khao San Road gelopen, een hele drukke en gezellige straat met kraampjes en heel veel backpackers. De dag vloog voorbij en voor we het wisten zaten we aan onze laatste Aziatische maaltijd en konden we niet stoppen om over onze geweldige ervaringen te kletsen met een hele brede glimlach. En ja toen kwam het moment daar dat we met onze volgeladen backpack met ritsen die bijna breken en een volle handbagage tas op naar het vliegveld gingen.

Wat een fantastische reis hebben we gehad. De afgelopen maanden zijn voorbij gevlogen door vier prachtige en identieke landen met de bijzondere lokale bevolking en met heel veel geweldige en gezellige backpackers. Wat hebben we ongelooflijk veel gezien, gedaan, geproefd, geroken, geleerd, genoten en gevoeld. Van het zoenen van krokodillen en een slang om onze nek tot het besturen van een motor door het prachtige landschap van Laos. Zo hebben we onze grenzen verlegd letterlijk en figuurlijk. We hebben er SAMEN een prachtig avontuur van gemaakt en we vulden elkaar perfect aan .

Wat we het meest gaan missen van het backpackersleven zijn de geweldige mensen, de lieve lokale bevolking, het elke avond uiteten gaan, de vette feesten, de 7/11 met haar heerlijke tosti's, de Aziatische maaltijden, de lage prijzen, de lokale biertjes, de buckets, het heerlijke straateten, het afdingen, het eten met stokjes, het leren van hallo en dankje in een nieuwe taal, de tuktuks, de sfeervolle barren en restaurants, de zonsopgang en zonsondergang, de prachtige onderwaterwereld, de indrukwekkende culturen, de prachtige omgevingen, alle bezienswaardigheden en de relaxte sfeer.

We gaan zelfs de harde bedden, de vieze wc's zonder wc papier, de vieze douchjes, de gebroken nachten, de vieze kleren, het zweten, de muggen,  de kakkerlakken, de ratten, de sandflies, de vlooien, de bedbugs, de opdringerige verkopers, de moeilijke communicatie met de lokale mensen, de rug en nek klachten van de busreizen, de eeuwen lange vertragingen, het uren wachten, het chaotische verkeer, de kamers zonder airco, het feit dat de één al klaar is met eten en de ander pas zijn bord krijgt, het struggelen met de currency en de maagklachten missen.

Bovenal gaan we vooral dit geweldige avontuur missen: niet wetend waar we de volgende dag terecht zouden komen en natuurlijk alles zelf mochten uitzoeken en beslissen.

Maar aan alles komt een einde, zo ook aan deze fantastische, waardevolle en onvergetelijke reis. We hebben genoten van alle ervaringen die we op hebben gedaan en alle dingen die we mee hebben mogen maken. We hopen dat jullie via het blog een beetje met ons mee hebben kunnen genieten, want soms was voor ons het blog een doorn in ons oog, omdat dit de enige verplichting was die we hier hadden.

Voor de laatste keer zeggen we met pijn in ons hart vanaf het vliegveld:

LIEFS VAN ONS EN TOT IN ONS KIKKERLANDJE.

• 21 Mei 2014 - 19:42

Mawietze:

Lieverds, wat een prachtige laatste blog hebben jullie geschreven. Wat hebben jullie het fantastisch gehad!! Bij het lezen van het blog voelen we heel erg met jullie mee en begrijpen we hoe ontzettend moeilijk het voor jullie moet zijn om afscheid te nemen van deze geweldige ervaring. Maar stiekem ,nee helemaal niet stiekem.... gewoon openlijk, zijn wij heeeeel erg blij dat jullie weer thuis komen. En we willen jullie best wat tegemoet komen hoor: we halen jullie niet op zodat jullie met de trein naar huis kunnen, we leggen wat zand en beestjes in jullie bed, we koken lekkere rijst voor jullie, draaien de warm waterkraan dicht en ach zo kunnen we nog wel wat bedenken. Maar eerst....een hele goede vlucht en TOT STRAKS !!!!!!!
    XXXXXXXXX

• 21 Mei 2014 - 21:08

Anne:

Wat een fantastische blog! Ik heb genoten van jullie heerlijke avonturen! En nu wordt het tijd dat wij weer van jullie mogen genieten :D! Hele goeie vlucht en tot morgeeeeeeen! Liefs