Bye Bye Thailand.. - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Tosca en Anniek - WaarBenJij.nu Bye Bye Thailand.. - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Tosca en Anniek - WaarBenJij.nu

Bye Bye Thailand..

Door: Tos en Niek

Blijf op de hoogte en volg Tosca en Anniek

08 Maart 2014 | Thailand, Chiang Rai

Sawasdeeka,

We zijn alweer 1,5 week verder en wat hebben we weer veel beleefd.
Zo hebben we onze laatste week op het Children's Home gehad. Vooral dinsdag was een hele bijzondere dag, want toen kwam er een Amerikaanse organisatie die voor alle kinderen een gevulde schooltas en nieuwe schooluniformen meebracht. Het doel van deze organisatie is om kinderen te voorzien in schoolspullen zodat ze goed onderwijs kunnen volgen en een betere toekomst krijgen. Wij mochten helpen met het uitdelen van de rugzakken en de dankbare glimlach op hun gezichtjes zullen we niet snel vergeten. De organisatie komt maar 1 keer per jaar, dus we waren heel blij dat wij dit mochten meemaken.

Vrijdag was het tijd om afscheid te nemen van de kinderen. Dat was moeilijker dan verwacht, we realiseerden ons dat we in deze korte tijd toch met veel kinderen een band hadden opgebouwd. Als we terug kijken op het vrijwilligerswerk zijn we echt een ervaring rijker. Ook al ging niet altijd alles volgens onze verwachtingen en werden we soms best teleurgesteld. Het waren 2 hele waardevolle weken die we niet hadden willen missen. We hebben een kijkje mogen nemen in het dagelijks leven van de kinderen hier en de Thaise cultuur van een andere kant kunnen zien.

Voor de rest hebben we in onze laatste week in Chiang Mai veel tijd doorgebracht met de andere vrijwilligers. We zijn uit geweest, hebben lekker bij het zwembad gelegen en zijn naar de Woman Prisoner Massage geweest. Dit was een hele bijzondere ervaring, omdat de massage werd gegeven door vrouwen die in de gevangenis zitten. We hebben heel hard gelachen om de kleren die we aan moesten en het feit dat ons lichaam in de meest vreemde posities werd gebracht. Vrijdag nog voor het laatst gegeten met Marissa en Muriël en toen was het tijd om afscheid te nemen van Chiang Mai. De stad is geweldig maar we waren klaar voor het volgende avontuur. Het echte reizen kon beginnen.

Zaterdag kwamen we samen met Muriël aan in Pai. Het weekend hebben we doorgebracht met de andere vrijwilligers, die voor een weekendje naar Pai waren gekomen. We hebben drankjes gedaan en heerlijk bij een waterval gezeten. Zondagavond moesten we afscheid nemen van iedereen en hebben we de rest van de avond met z'n drieën streetfood gegeten en drankjes gedaan in the Sunset Bar.
De volgende dag hebben we onze eerste scooter ervaring gehad en zijn we de omgeving gaan verkennen. In het begin was het een beetje eng, maar al snel sjeezde we door de bergen. In 2 dagen hebben we de White Buddha, de canyon, de memorial bridge, een cave en een waterval bezocht. Scooter rijden is helemaal ons ding, dit gaan we vaker doen!
Dinsdag vertrok Muriël naar het Zuiden dus moesten we afscheid nemen van ons reismaatje. Sinds 3 weken waren we weer echt met z'n tweetjes.
Verder hebben we in Pai met een olifant gezwommen, wat hilarisch was. Hij spoot ons nat met z'n slurf en we zijn er wel 100 keer afgedonderd. Dit was een goede afsluiter.
Pai is een ontzettend gezellig hippie dorpje, met leuke barretjes en heel veel backpackers.

Onze volgende stop was Chiang Rai. Het plan was om hier 4 dagen te blijven, maar eenmaal aangekomen viel de stad best wel tegen. Daarom besloten we de boot naar Laos voor de volgende dag te boeken en alle hoogtepunten van Chiang Rai in 1 dag te bezoeken. Met de tuktuk zijn we langs de longnecks, the Black House en de indrukwekkende White Tempel gegaan. Het was een kort maar krachtig bezoek!

Noord-Thailand zit er alweer op. Nu op naar Laos!

Liefs,
ons

• 08 Maart 2014 - 17:51

Mawietze:

Klinkt allemaal weer goed, meiden. We zijn benieuwd hoe het in Laos is. Weer een heel ander land met andere gewoontes. En Niki, alvast van harte met jouw verjaardag.
    Xxxxx

• 08 Maart 2014 - 21:31

Anja:

Klinkt goed! Echt heeeel veel jaren geleden, viel Chang Rai ons ook tegen. Grappig dat dat nog steeds zo is. Heel veel plezier in Laos. Lees graag jullie avonturen daar weer.
    X

• 09 Maart 2014 - 19:56

Francy:

Ciao bella's! Klinkt heerlijk allemaal!! Geniet lekker van het backpackers bestaan! En ik ben benieuwd naar de volgende avonturen! Veel liefs! Xx

• 09 Maart 2014 - 23:21

Tineke:

Lieve Anniek, op de valreep van je verjaardag (nederlandse tijd...) van harte gefeliciteerd met je 20e jaar! We hebben vandaag voor jou en beppe gezongen in Leeuwarden. We misten jou wel heel erg! Maar we weten dat jij daar een onvergetelijke verjaardag zult hebben op jullie avontuurlijke reis. Fijn dat het vrijwilligerswerk zo mooi was en heel veel plezier in Laos !Liefs van ons!

• 10 Maart 2014 - 17:55

Beps:

Lieve Anniek,
    Wat beleven jullie veel!
    Dat is genieten zeg! En jij was gisteren jarig!! Gefeliciteerd lieverd; ik wens je een spannend en
    succesvol jaar Anniek! Eerst van deze reis genieten en dan de studie!
    Ik heb gisteren mijn verjaardag gevierd; het was ontzettend gezellig en wij hadden prachtig weer!
    Wij hebben natuurlijk ook voor jou gezongen; zo was je er toch even bij!
    Het is dus nu bye Thailand en het volgende avontuur tegemoet.....
    Jullie hebben heel veel gezien en het vrijwilligerswerk in het kindertehuis is ook een hele ervaring!
    Ben benieuwd hoe je Laos ervaart...
    Veel plezier en..voorzichtig!
    Heel veel groetjes en liefs van beps

• 11 Maart 2014 - 19:36

Mamski (Lieke:

Lieve meiden,
    De tijd vliegt! Jullie zijn alweer een paar weken van huis en hebben al heel veel meegemaakt.
    Anniek wat laat met een verjaardagsknuffel, maar bij deze een warme omarming en geniet van dit nieuwe levensjaar met veel nieuw avontuur en straks de start van een nieuwe studie. Van Anja begrepen dat Chang Rai ook haar tegenviel. Mindere dagen horen er ook bij, dan is het extra gaaf als er zo meteen weer een nieuw avontuur en verrassing op je pad ligt. Geniet samen en Tos ik knuffel Henkie regelmatig, dan hou ik het ook vol. Love you en have fun. Liefs, mamski.

• 15 April 2014 - 17:08

Anne:

Olifanten zwemmen is amazing! Pai klinkt ook heel gaaf. Mooie ervaringen zo met het vrijwilligerswerk. Liefs, Anne