Paradise, easyrider & tunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Tosca en Anniek - WaarBenJij.nu Paradise, easyrider & tunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Tosca en Anniek - WaarBenJij.nu

Paradise, easyrider & tunnels

Door: Tos en Niek

Blijf op de hoogte en volg Tosca en Anniek

22 April 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Xin Chào,

We zijn alweer over de helft van onze reis en na alle intensieve weken was het tijd om eens even met de benen omhoog in de relax te gaan. Toen we aankwamen in het resort in Nha Trang konden we onze ogen niet geloven, wat een paradijs! We konden genieten van heerlijke bedden, een koud zwembad en super lekkere maaltijden (pasta pesto voor Anniek), oftewel een perfecte plek om bij te komen. We hebben 5 dagen dan ook niks anders gedaan dan chillen.
We hebben natuurlijk wel onze 2 maanden onderweg gevierd met twee cocktails op het strand. Deze avond kregen we wel eventjes een besefmomentje van wat voor een fantastische weken we al hebben gehad.
Om nog iets actiefs te doen zijn we een dagje naar Vinpearl Waterpark gegaan waar we van de vetste glijbanen afgegleden zijn. Deze fantastische dag sloten we af met een uitgaansavondje in Nha Trang.
Na deze geweldige dagen in dit prachtige paradijsje waren we weer helemaal opgeladen om van de rest van onze reis te genieten. Lieve pap en mam ( Wietze en Mariek) heel erg bedankt, zonder jullie was dit nooit mogelijk geweest. We hebben heel erg genoten!

Na de heerlijke dagen in Nha Trang keerde we weer terug in het backpackers leven. We vertrokken na het laatste lekkere onbijt naar Dalat. Eenmaal aangekomen in ons hostel werden we wel even geconfronteerd met de backpackersomstandigheden; harde bedden, vieze dekens, rook in de kamer en op de wc staan om te douchen. We hebben in Dalat een easyridertour gedaan van een dagje met uncle Mui en papa Quy, twee geweldige Vietnamezen met een hart  van goud. Ze hebben ons de stad en de omgeving laten zien en konden ons super veel vertellen. We hebben een geweldige dag met hun gehad en het was dan ook jammer om afscheid te nemen.

De volgende ochtend vertrokken we alweer vroeg naar Mui Né waar we direct een tourtje naar de duinen/woestijn hadden geboekt. Zo gingen we in de loop van de middag met een jeep en 2 andere Nederlanders op pad. Na het bezoeken van een Fairy Stream en een vissersdorpje kwamen we aan bij de witte duinen waar we met een matje van de berg zijn afgegleden, super fun! Eenmaal terug in ons hostel brandden we onze kamer uit, omdat we geen airco hadden. We hebben de hele nacht geen oog dicht gedaan en als kers op de taart zaten we de volgende dag in een bus zonder airco richting Saigon met maar liefs 35 graden. Als backpacker is het soms zeker wel even afzien.

In Saigon werden we opnieuw verwelkomt door de honderdduizenden scooters. We hebben onze eerste dag een beetje rondgelopen en zijn vroeg ons bedje ingedoken om ons tekort aan slaap in te halen.
De volgende dag hebben we Chu Chi tunnels en het War Museum bezocht, wat beide heel indrukwekkend was. We zijn zelf 40 meter door de super smalle tunnels gekropen en we waren blij dat we weer boven waren. We kunnen ons niet voorstellen hoe de mensen vroeger hier uren per dag hebben doorgebracht.
Heel onverwachts kwamen we ons Duitse reisgenootje, Muriël, tegen. Het was heel leuk om elkaar na zo'n lange tijd weer te zien.
In de avond waren we wel even toe aan wat ontspanning en hebben we een lekker biertje op de stoep gedronken in de bekende straat Bui Vien. We kwamen Andreas weer tegen met twee andere Nederlanders waarmee we een super leuke avond hebben gehad. Het was zelfs zo leuk dat we pas de volgende dag om 3 uur in de middag wakker werden. In de avond zijn we lekker sushi gaan eten (met Niek in d'r pyjama) om ons maandje in Vietnam af te sluiten.

Het waren geweldige weken in Vietnam door de diversiteit van de natuur en de oprechte vriendelijkheid van de bevolking. Nu op naar het volgende land: Cambodja!

Liefs van ons!

• 22 April 2014 - 18:27

Francy:

Tof verhaal weer! En mega leuke foto's! Lekker genieten daar! Xx

• 26 April 2014 - 16:41

Lieke (mamski):

Lieve schatten,

Wat een super verhaal en wat heerlijk om even in zo'n fantastisch resort te mogen vertoeven.
    Veel dank aan je ouders Anniek! Top! 35 graden is heftig heet en zeker als de volgende dag ook nog een warme bustocht op het programma staat. Aan de foto's te zien is dat snel vergeten met zoveel onverwachte verfrissende verrassingen en avontuur. Heftig dat jullie die tunnel ervaring zijn aangegaan.
    Ik vind het vertoeven in een grot al niet grappig, laat staan het tunnelsyndroom. Afijn, weer een avontuur rijker. Ik tel stiekem de dagen af, maar daar hoeven jullie geen last van te hebben.
    Geniet nog van de nieuwe ervaringen in Cambodja en have fun. Veel liefs, mamski.

• 28 April 2014 - 11:30

Jan:

Fraaie verhalen dames, zeer onderhoudend. En mooie foto's ook.
    Ik kan me Saigon ook nog herinneren: miljoenen brommers, staat me bij. En stokbroden.
    Fantastisch dat jullie niet te beroerd zijn buiten je comfort zone te gaan.
    Genietze!

• 28 April 2014 - 13:28

Mawietze:

Lieverds, wat weer een prachtige ervaringen. Fijn dat jullie zo genoten hebben in het resort. Even weer lekker bijtanken om daarna de hitte in te gaan. Wij vinden het zo leuk dat jullie zoveel verschillende dingen ondernemen en zoveel mensen ontmoeten. Ook wij tellen ook de dagen af :)
    kus en knuffels