first week in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tosca en Anniek - WaarBenJij.nu first week in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tosca en Anniek - WaarBenJij.nu

first week in Chiang Mai

Door: Tos en Niek

Blijf op de hoogte en volg Tosca en Anniek

23 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Sawasdeeka,

Na een lange, maar voorspoedige reis kwamen we aan in Bangkok. De eerste nacht sliepen we in een hotel vlakbij het vliegveld. 'S avonds hebben we onze eerste maaltijd gegeten op een sfeervol plekje aan het water. Het backpackersgevoel kwam na het eerste biertje al op, hier kunnen we wel aan wennen. Met de jetleg in onze benen gingen we lekker vroeg naar bed.

De volgende dag stond er alweer een vlucht op de planning, naar Chiang Mai. Wonder boven wonder verliep ook deze reis zonder problemen. 'S middags kwamen we aan in ons vrijwilligershuis, een prima en schoon huis waar we de komende twee weken zullen doorbrengen. De rest van de dag hebben we doorgebracht op terrasjes, wat is Chaing Mai een gezellige stad. In de avond was er een blind festival op het plein, een festival waar alleen blinde mensen optraden. Overal hingen lichtjes en er werden tientallen wensballonnen de lucht in gelaten, een prachtig gezicht! De eerste nacht in ons bedje was erg kort. De warmte en het weg zijn van huis was iets waar we nog aan moesten wennen.

De volgende dag begon het oriëntatieweekend van ons vrijwilligerswerk. We begonnen met een Thaise les en leerden de andere vrijwilligers kennen. We hebben een super leuke groep met 9 andere meiden en 1 jongen. In de middag hebben we genoten van een heerlijk buffet en hebben we 3 tempels bezocht. Vooral van de laatste tempel waren we erg onder de indruk. Deze lag afgelegen op een berg waardoor we prachtig uitzicht hadden over Chiang Mai. Na een siësta zijn we met de hele groep gaan eten in een typisch Thais restaurant, waar we op de grond zaten aan een lage tafel. Tijdens het eten werden er verschillende Thaise dansen opgevoerd, die in principe allemaal op elkaar leken. Na deze intensieve dag zijn we, zo gek als we zijn, uitgegaan met 4 andere meiden. We hebben genoten van onze eerste bucket en het Thaise uitgaansleven.

Na 5 uurtjes was het alweer tijd voor de volgende Thaise les. In de middag zijn we naar een markt gegaan, waar we typische Thaise hapjes hebben geproefd. Geloof het of niet, we hebben zelfs een sprinkhaan gegeten! 'S avonds hebben we de Sunday market bezocht, een drukke en sfeervolle markt die echt het gevoel van Chiang Mai weergeeft.

Maandag begon het echte vrijwilligerswerk. We maakten kennis met de kinderen en de omgeving waarin zij leven. De kinderen kwamen al snel naar ons toe om te spelen en te knuffelen. We doen het werk samen met Astrid, een leuk meisje uit Zwitserland. De eerste indrukken waren goed.

De rest van de week hebben we naast het vrijwilligerswerk leuke dingen gedaan. We zijn naar de nightmarket gegaan, hebben een ladyboy show bezocht en hebben drankjes gedaan in de populaire rooftop bar. Daarna zijn we naar Tiger Kingdom en een Crocodile farm geweest. Vooral dat laatste was een hele ervaring. We waren de enige 2 toeristen daar en het zag er nogal amateuristisch uit, waardoor we een beetje begonnen te twijfelen. Het begon met het vasthouden van een babykrokodil en voordat we het wisten stonden we in een kooi met 6 grote, volwassen krokodillen. Ervan overtuigd dat ze nep waren, hebben we er eentje op zijn bek gekust. De schrik was dan ook groot toen we later zagen dat hij toch echt bewoog en dat hij dus echt was. Het was een hele ervaring, maar dit doen we NEVER AGAIN!

Afgelopen weekend hebben we onszelf overwonnen en hebben we een trekking door de jungle gedaan, samen met Muriël, een Duits meisje waar we veel mee optrekken. De trekking begon met een ritje op de olifant en daarna hebben we twee uur gewandeld. Het was een zware klim, maar het was het waard toen we aankwamen op de top. Het uitzicht was prachtig en de hut waarin we sliepen was erg bijzonder. Het was wel erg primitief, zo Tos heeft haar eerste bucket shower gehad. 's Avonds hebben we gebarbecued met iedereen. De groep was heel erg leuk, dus we hebben een hele gezellige avond gehad. Omdat er geen lichten waren in het kamp konden we genieten van een prachtige, heldere sterrenhemel. We hebben geen oog dicht gedaan door de dunne matrassen, de grote spin die we net voor het slapen gaan naast de hut hadden gezien en de hanen die om 4 uur besloten te gaan kraaien.
De volgende ochtend hebben we genoten van een mooie zonsopgang. Daarna vervolgden we de tocht met z'n drieën. In tegenstelling tot de vorige dag hoefden we nu alleen omlaag, wat een uitdaging was mer onze All Stars. Het pad door de jungle was prachtig en we stopten onderweg bij een waterval. We eindigden de trekking met raften en een lekkere lunch.

De eerste week in Thailand zit erop. We verheugen ons op alles wat ons nog te wachten staat.

Liefs uit Chiang Mai,
Tos en Niek

• 23 Februari 2014 - 13:02

Tamara:

Ladies, wat leuk om te lezen dat het allemaal leuk is.. En een krokodiel kussen??? Aaaah eng joh maar wel tof..
    Verheug me op volgende update

• 23 Februari 2014 - 18:11

Mama:

Lieve Tos en Anniek,
    Wat super veel spannende acties en ervaringen in één week tijd.
    De foto's zijn heel gaaf en een waardevolle herinnering voor straks.
    Ik ben benieuwd wat jullie nog meer gaan beleven.
    Het krokodillen verhaal en al helemaal de foto erbij is onwaarschijnlijk, afschuwelijk. Kortom, bizar.

Dit weekend met Jan heerlijk bij Francy in Italië. We genieten volop van Parma, Bologna, lekker eten, goede wijn, veel humor en zere voeten van het vele lopen. De foto's ga je zien Tos.
    Geniet samen en veel liefs van mamski.
    Dikke kus voor jullie twee.

• 26 Februari 2014 - 19:53

Beps :

Lieve Anniek en vriendin,
    Wat hebben jullie al veel gezien en beleefd!!
    Chiang Mai is een leuk stadje en jullie hebben dat al uitgebreid ervaren super hoor!
    Werken in het kindertehuis is dat leuk en wat moeten jullie zo doen? De foto's met de kinderen zijn enig!
    Ik griezel van die krokodil; kijk maar uit....!
    Ik wens jullie nog heel veel plezier samen en geniet van alles!
    Het reisverslag en de foto's zijn super en zo genieten wij met jullie mee!
    Je weet dat ik daar in 2006 geweest ben en zo beleef ik alles weer...
    Dag lieverds, een knuffel en veel liefs van beps

• 27 Februari 2014 - 09:40

Anja Becht:

Wat een superweek al achter de rug. Ziet er gaaf uit en wat een ervaringen al. Wat een andere en al die sfeer hè en al die geuren van zo'n land. geniet er maar ! Ik zie het weer zo voor me, zoals jullie het vertellen.
    Nog heel veel plezier en vooral zoveel mogelijk ondernemen.
    Knuffel Anja

• 27 Februari 2014 - 10:35

Marieke En Wietze:

Lieve meiden
    Wat een avonturen al in de eerste week. Dat belooft wat voor de komende maanden. Klinkt allemaal heel erg spannend. Gaaf dat jullie ook zoveel leuke andere mensen ontmoeten.
    Wij zijn nu in Noorwegen waar het heerlijk is. We zoeven de berg af ha ha ha. Wel wat slecht bereik hier helaas. Zaterdag zijn we weer thuis. Zullen we zondag skypen als jullie internet hebben??
    Heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel plezier nog de laatste dagen in het kindertehuis daar of gaan jullie verlengen?
    Dikke kus en knuffel van ons zesjes hier in Hemsedal. Smeurebreud mit kokse skinken.
    XXXXX Mawietze

• 27 Februari 2014 - 11:55

Dorine:

hey lieve meiden,

wat een super leuke eerste week hebben jullie achter de rug! Inmiddels zitten jullie er alweer twee weken. Benieuwd naar de ervaringen in week twee met het vrijwilligerswerk en de leuke uitstapjes die jullie ongetwijfeld gedaan hebben.

Geniet van alle nieuwe, leuke, spannende en gekke ervaringen,

Liefs,
    Dorine

• 28 Februari 2014 - 17:16

Tineke:

Zijn sprinkhanen lekker? Jullie hebben je meteen helemaal in het Thaise leven gestort - wat enorm stoer allemaal! En wat een lieve Thaise kinderen op de foto met jullie. Mooi dat jullie daar vrijwilligerswerk doen. Heel veel plezier toegewenst en pas op voor de wilde dieren ;) ! veel liefs van ons allemaal uit Den Haag! x Tineke

• 10 Maart 2014 - 09:13

Dieuwke:

Lieve Anniek een beetje laat, maar van harte proficiat met je verjaardag!!! Gek idee zo aan de andere kant van de wereld je verjaardag vieren. Zal niet vaak gebeuren. Geniet er van en heb veel plezier met dit geweldige avontuur!!!! Liefs van alle ter Kuiletjes!! xx

• 15 April 2014 - 17:06

Anne:

Haha ik begin nu pas aan jullie verhalen! Maar lekker veel leesvoer voor in de trein. Die eerste week klinkt top, op naar de volgende verhalen :D! X