Sun, islands & parties - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tosca en Anniek - WaarBenJij.nu Sun, islands & parties - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tosca en Anniek - WaarBenJij.nu

Sun, islands & parties

Door: Tos en Niek

Blijf op de hoogte en volg Tosca en Anniek

20 Mei 2014 | Thailand, Koh Tao

Sawasdeeka,

Alweer twee en halve week geleden vertrokken we uit Siem Reap om aan het laatste deel van onze reis te beginnen, namelijk Zuid Thailand. We maakten nog een tussenstop in Bangkok en eenmaal daar aangekomen leek het ons maar wat een goed idee om een nachtje te slapen in ons aller aller aller eerste hotel van deze reis. Het was super leuk om na 3 maanden vol met geweldige ervaringen weer terug te zijn op de plek waar het allemaal begon. Het voelde als thuiskomen. We merkten dat we in een zeer luxe hotel waren begonnen in vergelijking met alle hostels en guesthouses van de afgelopen 3 maanden.

Na een heerlijke nacht vertrokken we naar het vliegveld. Na 3 maanden en heel wat busreizen was het, vonden wij dan, wel eens tijd om ons te trakteren op een vlucht van 1,5 uur in plaats van een busreis van 14 uur met wat eventuele vertraging naar Phuket. Het voelde voor ons, onder andere door de vlucht, alsof we op vakantie gingen. Na alle cultuur en bezienswaardigheden was het tijd om eens even lekker te relaxen en te feesten (haha we weten dat we niks te klagen hebben).

In de avond kwamen we aan in Phuket en werden we overdonderd door het leven hier. We werden plat gegooid met Pingpongshows en de vrouwen hadden hier meer uit dan aan. We sliepen in het backpackershostel en leerden hier een paar leuke Engelse meiden kennen. We zijn het dagje dat we hier waren lekker langs de winkeltjes gelopen en op het strand gaan liggen.

Na 2 nachtjes in Phuket vertrokken we naar Koh Phi Phi. We leerden op de boot Nikki (Nederlands) kennen en het klikte meteen. We zijn dan ook de hele week samen gebleven. Na een heerlijk diner hebben we een bucket van de straat geplukt en zijn we neergeploft voor een duikfilm bij een duikschool, tja als backpackers zoek je soms vermaak in de gekke dingen. Na twee heerlijke buckets en wat prachtige zeedieren kwamen we terecht bij een fantastisch strandfeest met GOEDE muziek.
We hebben met zijn drieën twee super leuke tripjes gemaakt met een bootje. In ons eerste tripje zijn we naar Moskito Island en Bamboo Island geweest en konden we eindelijk snorkelen, waar we al heel lang naar uitkeken. We hebben heel wat geweldige vissen gezien dus een geslaagd tripje was het zeker. Ons tweede tripje was naar het prachtige Maya Bay en daar hebben we op twee plekken ook gesnorkeld. We hebben hier de vissen gevoerd waardoor we volledig omsingeld werden, het was super cool (zie filmpje). Dit tripje sloten we af met Monkey Island waar we lekker aapjes hebben gekeken.
Wat zeker ook een hoogte puntje was van de dagen op Koh Phi Phi was de party crawl. Een kroegentocht met gezellige mensen, vier leuke barren, veel lol, gekte en een enige hoeveelheid drank: de perfecte combinatie voor een (on)vergetelijke avond!
Verder hebben we nog genoten van een prachtig uitzicht vanaf het vieuwpoint, zijn we lekker gaan zonnen op het strand en hebben we langs de kraampjes gelopen.

Het eiland heeft geen wegen en alles is op loop afstand. Als een kar je wil passeren dan roepen ze, je raad het al, Phi Phi. We hebben een fantastische week gehad op Koh Phi Phi. Een week was voor ons eigenlijk te kort, maar Krabi stond alweer op ons te wachten.

Samen met Nikki vertrokken we met de boot naar Krabi. We hebben lekker gechilled op het strand en in de zee. Daarnaast zijn we langst de kraampjes en winkels gelopen. Na het eten zijn we nog een lekker drankje gaan doen en hebben een potje pool gespeeld.

De volgende dag hebben we een tour gedaan naar the four islands. We gingen op  pad met een volgeladen boot met Chinezen. Het waren vier mooie eilanden, maar we vonden het jammer dat het zo toeristisch was. We hebben ook weer lekker gesnorkeld. Tijdens het snorkelen werden we verrast door een waterslang, die we nog niet eerder hadden gezien. Om alle inspanningen van deze zware dagen uit ons lichaam te laten verdwijnen, hebben we maar eens een heerlijke massage genomen. We werden hier volledig in de watten gelegd en waren daarna helemaal zen. In de avond hebben we voor de laatste keer (in Thailand) samen met Nik gegeten en moesten we afscheid nemen van deze spontane en goedlachse meid. Afscheid nemen van dit soort geweldige mensen is 1 van de mindere dingen van het reizen.

Met het wekkertje op 5 uur en een snel 7/11 ontbijt vertrokken we om half 6 naar Koh Phangan. In de middag kwamen we aan in een fantastische bungalow met seaview die Niek voor Tos had geregeld als verlaat verjaardagscadeau. We zijn direct op pad gegaan om een outfit te scoren voor de full moon party. De rest van de dag hebben we gechilled op onze veranda en zijn we vroeg naar bed gegaan om ons volledig op te laden voor de aankomende feestjes. Zo stond de volgende dag de jungle party op de planning. Een super vet feest midden in de bush bush met kickbokswedstrijden, vuurshows, vette decoratie, hele chille muziek en super leuke mensen. We kwamen veel reisgenootjes weer tegen en het was vooral leuk om Fleur van thuis te zien. Het was zo'n geweldige avond dat het plan om vroeg naar huis te gaan mislukte. Zo liepen we naar huis met de eerste zonnestralen van de zonsopgang.
De volgende dag was het de dag dat Annelot en Michiel ons een bezoekje kwamen brengen. We zijn lekker met zijn viertjes uiteten gegaan en hebben samen genoten van een bucket op de veranda. Nog maar net bijgekomen van de jungle party was het tijd voor de full moon party. Gekleed in onze fluoriserende kleding hebben we met zijn viertjes dansjes gewaagd op het strand en hebben we onwijs veel lol samen gehad. Net als de Jungle Party was Full moon ook super gaaf. Het hele strand stond vol met bucketbarren, overal waren vuurshows (en mensen die touwtje sprongen met een springtouw dat in de fik stond, maar ons niet gezien!) en natuurlijk was er veel blacklight en de fluoriserende kleuren. Met onze voetjes in het zand en de volle maan boven onze koppies hebben we er een geweldige nacht van gemaakt. Koh Phangan weet wel wat feesten is.
De rest van de daagjes op dit feestende eiland hebben we genoten van onze bungalow. Tos heeft lekker op het strand kunnen liggen, maar helaas werd Niek ziek en heeft ze de dagen in bed moeten doorbrengen.

Met een goed gevoel verlieten we Koh Phangan en gingen we op maar Koh Tao, een kleine tussenstop. We hebben hier maar 1 nachtje geslapen en hebben niet veel van Koh Tao gezien. Dat kwam onder andere doordat Niek nog ziek in haar bed lag. Tos heeft nog een paar vissen gespot met snorkelen, maar bijzondere dagen waren het dus niet echt.

Nu is het tijd voor onze allerlaatste stop: Bangkok. Tijd om de laatste Thaise indrukken op te doen en te genieten van de laatste dagen van deze onvergetelijke reis!

Liefs,
ons

• 20 Mei 2014 - 10:19

Anne:

Feest, bucket, feest, ow ja snorkelen dat ook nog even tussendoor ;)! Het klinkt echt als heerlijke laatste dagen! En nu hebben wij toch wel weer heeeeeeel veel zin dat jullie terug komen! Tot donderdag!!!! Liefs!

• 20 Mei 2014 - 14:33

Marleen:

Wat klinkt dat super! Moppies veel plezier de laatste dagen! Geniet er nog even goed van! xxxxx

• 20 Mei 2014 - 20:54

Mamski, Lieke:

Lieve schatten,
    Wat een heerlijke verhalen weer en lekker snorkelen tussen al die vissen een ervaring op zich.
    Gaaf, de ontmoeting van al die leuke mensen en de fantastische feesten.
    Enorm balen, dat Niek een aantal dagen ziek was. Ik hoop, dat ze langzaamaan weer opkrabbelt.
    Hopelijk nog mooie momenten in de laatste dagen samen en koester nog even de spaarzame samen uurtjes.
    Dikke kus voor jullie twee. En ik verheug me op jullie thuiskomst. Lekker knuffelen! Veel liefs, Lieke

• 21 Mei 2014 - 19:57

Wietze:

Wat een feestbeesten zijn jullie! Volgens mij voor een heel jaar vooruit gefeest. Gelijk hebben jullie. YOLO!